Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

parasol paddestoel

  • frits

    Hallo,

    heb sporen van een parasol paddestoel met een doormeter van om die 30 cm. (Macrolepiota procera). Woon in Duitsland. Hier mag je die verzamelen. Ze smaken uitstekend en ik leef nog steeds. Nu wil ik die sporen op de een of andere manier tot paddestoelen opkweken en in mijn tuin aanplanten. Wie weet hoe dit gaat. Bij succes stuur ik graag een gratis portie.

    Groeten Frits deemter

  • Alain

    Ten eerste moet je het zelfde bodem,bomen,light,temperatuur,neerslag,en vooral veel geduld heben.De stilte van het bos is een must.Ik vind ze ook uitstekend in de pan.

  • Dirk

    Beste,

    een paddestoel groeit niet zomaar in elke tuingrond en niet in elk seizoen.

    Je vermengt best het broed (= zaad) van de paddelstoel met turfgrond in bvb een isomobakje en houd die vochtig op een donkere ietwat frissere plaats zoals in een kelder.

    Wel opletten voor kleine vliegjes en het snelle bruin worden van de paddestoel.

    Probeer het anders eerst eens met champions en probeer dan verder met de parasolpaddestoel.

    Veel geluk verder!